“ડિજિટલ માર્કેટિંગ” મૂળભૂત રીતે માર્કેટિંગ નો એક પ્રકાર છે જે ડિજિટલ ટૂલ્સ અને ચેનલોનો ઉપયોગ કરે છે.
ડિજિટલ માર્કેટિંગ માત્ર માર્કેટિંગનું સાધન જ નથી પણ એક બિઝનેસને બ્રાન્ડ બનાવવા માટે આવશ્કય છે. ડિજિટલ માર્કેટિંગ એક એવો *બ્રહ્માસ્ત્ર* છે જે આપણા બિઝનેસને અલગ *ઉંચાઈઓ* પર પહુંચાડે છે.
શું તમે જાણો છો કે આપણે આખા દિવસ દરમિયાન અવરેજ 3 કલાક સોશ્યિલ મીડિયા માં અને 6 કલાક ડિજિટલ ગૅજેટ્સની સાથે આપણો સમય પસાર કરીએ છે. 2021 સુધી ભારતમાં *88 કરોડ* થી વધુ મોબાઇલ યુઝર્સ થવાંના છે.
હવે આપણે સમાચાર વાંચવા કે આમંત્રણ આપવા વોટ્સએપ, ફેસબુક, ઇન્સ્ટાગ્રામ અને બીજી બધી એપ્લિકેશન નો ઉપયોગ કરીયે છે. ગૂગલની મદદથી હવે આપણે અજાણ્યા જગ્યા પર પણ સહેલાઈથી પહોંચી શકીયે છીએ. જો અગર આપણે આ લોકપ્રિય પ્લેટફોર્મ્સ વડે આપણા બીઝનેસની ડિજિટલ માર્કેટિંગ કરીયે તો આપણું બિઝનેસનો પણ ઘણો વિકાસ થઇ શકે છે.
“Digital marketing” is basically any form of marketing that uses digital tools and channels.
For decades, marketing teams were churning out the same old recipe of TV copies, print ads and billboards to tell customers about their companies’ products and services and to convince them to spend their money. Then the internet came along in the 1990s and the number of websites exploded. The new channels that have popped up, like Facebook in 2004 and Google in 2007, have created a whole new arena for marketing.
In the early days, the approach to digital marketing was the same as the traditional marketing approach, just using the new channels: talk about your products on your own website, run some banner ads on other popular websites and online publications (just like print ads in magazines) and then sell your products or services in the same way you’ve always sold them. With time, marketers realized that digital offered a whole new way of interacting with and selling to customers and that demanded a much different approach (more on this in a minute).
Another change is that marketing departments used to have a digital team that was separate from the traditional team working on TV and print. Today, everything in marketing is digital and it needs to be fully integrated into your company’s overall marketing strategy and organization.
No Comments